FROM THE BLOG

5 tips als je start met contentmarketing

contentmarketing

Wil je aan de slag met contentmarketing, maar heb je er echt geen kaas van gegeten? Natuurlijk kan je ons dan een belletje geven en lossen we dat probleem voor je op, maar je kan ook zelf al wat stappen zetten. Hieronder alvast 5 tips waar je rekening mee kan houden.

Tip 1
Combineer verschillende vormen van media

Dat er verschillende (social media) kanalen zijn en dat die elk hun eigen aanpak vergen, was je waarschijnlijk al bekend. Dat je ook voldoende dient te variëren met het type content dat je brengt, waarschijnlijk veel minder. Blogs, mailings, video’s, infographics, webinars… en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Mensen die met verschillende types content van jouw bedrijf in contact komen zijn sneller geneigd tot kopen of op zijn minst interactie aan te gaan.

Let wel: alles begint met je publiek op je kanaal. Communiceer je voor de figuurlijke ‘twee man en een paardenkop’ dan heeft diversifiëren weinig nut en kost het alleen maar geld. Probeer kanaal per kanaal uit bouwen en pas nadat je een volwaardig publiek hebt, een ander kanaal te overwegen.

 

Tip 2
Werk met video en zet aan tot afspelen

Video is tegenwoordig onontbeerlijk in je content mix. Maar hoe krijg je je publiek nu ook zo ver deze video ook effectief af te spelen? Een miniatuur van de video die aanzet tot klikken is een must. Gebruik bij voorkeur ook mensen in je tumbnail. Gezichten doen namelijk veel sneller klikken. We kijken graag mensjes!

Een herkenbare huisstijl kan bijdrage aan het succes van je video’s. Maak bovendien je filmpjes niet te lang, tenzij je met zeer geïnteresseerde klanten zit, of iets heel technisch dient te verduidelijken. De gemiddelde aandachtsspanne van mensen neemt steeds verder af!

 

Tip 3
Vertel een verhaal

We kunnen het niet genoeg onderstrepen: mensen willen verhalen! Een unieke, consistente ‘tone of voice’ helpt daar zeker bij. Zorg ook dat de stijl doorheen de kanalen gelijkaardig is. Goed geschreven teksten en storytelling doen je merk boven de massa uitstijgen en kunnen zelfs een hogere prijs verantwoorden.

 

Tip 4
Visuals zijn key

Ok, we schrijven bij The Cult of Content graag een stukje tekst, maar we beseffen beter dan wie ook dat visuals key zijn. Niks saaier dan blokken tekst moeten lezen. Wie doet dat trouwens nog?

 

Tip 5
Luister naar je klanten

Je kan op alle kanalen aanwezig zijn en posten, maar zonder naar je klanten te luisteren, de interactie aan te gaan en te antwoorden op hun vragen, bereik je bitter weinig. Succes met content draait ook om management en heb managen van je klantenverwachtingen.

 

Tip 6
Steel met je ogen

Uiteraard heeft je merk een eigen smoel en van klakkeloos stelen is nog nooit iemand beter geworden, maar eens kijken wat de collega’s/concurrenten doen kan nooit kwaad. Als zij succesvol zijn met bepaalde uitingen, dan kan je er misschien op jouw manier ook wel mee aan de slag?

 

Meer weten?

Nood aan meer informatie rond contentmarketing of geen zin/tijd om het zelf verder uit te werken? Wij geven je graag de hoogstnoodzakelijke informatie en gaan er vervolgens mee aan de slag. Geef ons gerust een belletje of stuur ons een mail!

Hosting door Fraai