FROM THE BLOG

Vlot e-mailadressen verzamelen voor je nieuwsbrief

Door de nieuwe GDPR-wetgeving ook heel wat e-mailadressen in rook zien opgaan of misschien pas begonnen met verzamelen? Hoewel e-mailadressen verzamelen om bijvoorbeeld nieuwsbrieven en promoties op maat te sturen niet gemakkelijk is, zijn er toch een heel aantal do’s-and-don’ts. Wij zetten er een 5-tal op een rijtje. Als je de adressen hebt, dan contacteer je The Cult of Content maar, wij weten er wel raad mee!

Tip 1
Stel een mooie korting of waardevol iets in het vooruitzich

Als je weet dat data key zijn, waarom zou je dan niet investeren in het geven van een korting of gratis product aan mensen die zich inschrijven voor je nieuwsbrief? Vermeld wel duidelijk dat de persoon die zich inschrijft en dus een korting of cadeautje wil, ook je nieuwsbrief zal ontvangen. Een heldere opt-in is tegenwoordig echt wel een must.

 

Tip 2
Zet je social media in om adressen te verzamelen

Zet je social media kanalen in om e-mailadressen te verzamelen. Een spraakmakende campagne kan heel wat adressen opleveren. Je kent deze adressen verzamelen op Facebook zelf, maar je kunt ze ook afleiden naar een landingspagina op maat. Communiceer de voordelen voor je (potentiële) klant en wie weet stromen de adressen wel toe.

Tip 3
Installeer een pop-up

De Amerikanen zijn er fan van, de Belgen over het algemeen net iets minder, maar een strategische pop-up kan wonderen doen. Niet onmiddellijk, niet constant, maar een pop-up op het juiste moment kan heel wat adressen opleveren. Maak de pop-up visueel aantrekkelijk, maak het aanbod sterk genoeg en zorg dat deze ook makkelijk weg te klikken is. Je wilt niemand ergeren!

 

Tip 4
Zet Adwords in

Maar niet enkel Google Adwords, ook Facebook & Instagram adds kunnen je heel wat adressen opleveren. Je kunt heel gericht je doelgroep benaderen en verzamelt zo kwalitatieve e-mailadressen. Als je weet dat e-mailcampagnes nog altijd ontzettend efficiënt zijn, waarom zou je het dan niet doen? Kies je voor Adwords, laat het dan voorafgaan door een goed zoekwoordenonderzoek. Facebook Advertising is dan weer ideaal om regionaal te targetten. 

 

Tip 5
Zorg voor goede copy en visuals

Opvallen tussen de massa? Een goede copywriter en een visual designer geven je campagnes een onderscheidende factor. Beschik je zelf over een botte pen, dan kun je altijd bij The Cult of Content terecht of een vriendelijke collega natuurlijk. Geloof ons, de investering betaalt zichzelf terug.

 

Meer tips of nood aan copy voor e-mailcampagnes?

Een campagne opzetten om meer data en adressen te verzamelen of deze campagnes qua copywriting en visuals laten uitwerken? Neem contact op met The Cult of Content, wij helpen je graag een handje.

Hosting door Fraai