Blog

Meer dan 500 miljoen professionele gebruikers, reken maar dat er heel wat potentiële klanten op LinkedIn zitten. Wil je hen op een persoonlijke manier verleiden en extra klanten winnen? Gebruik de onderstaande tips en zet de eerste stap richting succes.

Waarom je LinkedIn zou inzetten?

Omdat LinkedIn in principe gemaakt is om professionals met elkaar in contact te brengen. Het is echter een feit dat heel wat mensen het enkel gebruiken om hun cv op te ploffen en klaar. Zo genereer je natuurlijk geen interessante contacten. Hoe wel? Wel, op deze manier!

Stap 1: Definieer je ideale klant

Zorg dat je je ideale klant perfect kunt beschrijven, anders kan je nooit gericht gaan werken. Definieer vervolgens je ideale klant in de Sales Navigator van LinkedIn. Hier kun je op zoek gaan naar de mensen die aan de juiste kenmerken voldoen. In het begin kan het even zoeken zijn, maar uiteindelijk kom je er wel. Vergeet je zoekopdracht alvast niet op te slaan.  

Stap 2: Contact leggen

Het is het moment om contact te leggen, maar houd dit in het achterhoofd: Verkoop nooit in dit berichtje. Zorg voor een persoonlijk, kort én krachtig bericht, waarmee je de interesse wekt. Denk even na over dit berichtje en schrijf er eentje dat bij je persoonlijkheid past.

Uiteraard zullen er heel wat mensen je connectieverzoek niet accepteren, reken op een 30%. Ligt het percentage merkelijk hoger, evalueer dan je bericht en je eigen LinkedIn profiel.

Zorg voor een leuke banner, een duidelijke profielfoto en een volledig ingevuld profiel. Op deze manier zullen heel wat meer mensen je verzoek accepteren.

Vervolgens is het tijd voor een persoonlijk bericht om buiten LinkedIn af te spreken. Zaken doe je immers nog steeds offline.

Stap 3: Blijf top of mind

Niet iedereen heeft op het moment dat je een verzoek stuurt interesse, daarom is het ook een kunst om top of mind te blijven. Post dus geregeld relevante info op je tijdlijn. Weet dat video het meest effect heeft.

Weet: mensen kopen van mensen

LinkedIn is perfect geschikt om je te profileren als expert, waardevolle content te delen en top of mind te blijven. Afronden doe je online.

Meer weten?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van LinkedIn? Contacteer ons, we vertellen je er graag meer over!

Instagram is hip, maar hoe boek je er als bedrijf resultaat mee? Door relevante content die bindt natuurlijk, alleen hoe maak je die content? Wel wij lichten alvast een tipje van de sluier.

Zorg dat je steeds relevant communiceert

Altijd aanwezig zijn? Leuk, maar niet als je niets te vertellen hebt, er wordt al genoeg nuttelozen bagger gepubliceerd. Beter één relevante post per week, dan een tijdlijn vol rotzooi. Let wel: relevant mag best grappig en luchtig zijn. Communiceer waarover je specialist bent en laat al het andere gerust links liggen.

Communiceer in formats

Waarom series zo populair zijn? Omdat ze in een format gegoten zijn natuurlijk. Uiteindelijk kunnen we lullen wat we willen, we zijn gewoontediertjes. Mensen herkennen formats, meer nog: ze gaan er bewust naar op zoek.

Selfies

Sorry, maar ook al haat je het, selfies zijn the next big thing. Een hoofd dat praat vangt onmiddellijk de aandacht, zeker als je echt wat te vertellen hebt. Bovendien creëer je ook sneller interactie. Praten is makkelijker als je iemand kunt zien. Draai het of keer het hoe je wil ook jouw business draait om mensen, dus waarom zou je die niet laten zien? Laat een werknemer eens een dag vloggen, ga mee op pad of laat de ceo eens wat inspirerends brengen. Het werkt!

Maak gebruik van User Generated Content

Wie vertrouw jij het meest? Een kennis of een bedrijf. Geloof ons, het is sterker als klanten vertellen hoe goed je bent, dan dat je dat zelf doet. Stimuleer je volgers tot het produceren van content en geef ze de tools in handen. Zorg bijvoorbeeld voor een typische hashtag of koppel er een wedstrijd aan.

Focus je op de belangrijke cijfers

Eerlijk, we verdringen in de cijfers. Onderzoek welke statistieken waardevol zijn en laat de rest zo.

Wil je meer weten over hoe te scoren met Instagram? Contacteer ons, wij beloven je een eerlijk advies.

Eerder dit jaar kondigde Instagram aan dat ze het algoritme een update zouden geven om het populaire sociale medium frisser en chronologischer te maken. En dat moment is nu eindelijk daar! In tegenstelling tot de jaren hiervoor werd er nogal mysterieus gedaan over dit algoritme, maar gelukkig is dat nu ook van de baan. Instagram geeft zich eindelijk bloot, en laat aan de buitenwereld weten hoe het nieuwe algoritme precies werkt. The Cult of Content pluisde het voor je uit, en dook in de wereld van de instaritmes die bepalend zijn welke foto’s en video’s in jouw feed verschijnen.   

Gepersonaliseerd nieuwsoverzicht

Het nieuwsoverzicht, ook wel feed, op Instagram is volledig gepersonaliseerd voor de gebruiker en gebaseerd op alles wat jij als gebruiker leuk vindt. Het is dus niet enkel gebaseerd op wie je allemaal volgt. Volgens TechCrunch “vertrouwt Instagram op machinaal leren op basis van gedrag in het verleden om een unieke feed voor iedereen te creëren. Zelfs als je exact dezelfde accounts volgt als iemand anders, zal je een gepersonaliseerde feed krijgen op basis van hoe je met die accounts omgaat.”

90% van je feed is persoonlijk

Het belangrijkste doel van Instagram is om je te helpen de inhoud van je vrienden en familie te zien, en met het algoritme zeggen ze dat mensen nu 90% van de berichten van hun vrienden en familie zien, in plaats van 50% toen Instagram nog de chronologische feed had.

Interesse, tijdigheid en relatie

Het Instagram algoritme probeert te voorspellen welke foto’s en video’s voor de gebruiker het belangrijkst zijn, en gebruikt hiervoor 3 belangrijke factoren: interesse, tijdigheid en relatie.

Interesse: hoe leuk vind je het bericht? Instagram voorspelt hiermee hoeveel je om een bericht geeft. Hoe meer Instagram denkt dat je een bericht leuk vindt, hoe hoger het in je feed verschijnt. Dit is gebaseerd op een analyse van gedrag in het verleden, aan de hand daarvan zal vergelijkbare inhoud zal worden aangeboden. Zo zie je op de Explore pagina dat wanneer je eenmaal een video van slijm leuk vindt, deze verkenningspagina bomvol staat met slijmvideo’s. Wanneer vervolgens iemand in jouw feed een video van slijm deelt, zal Instagram concluderen dat je dat ook leuk vindt.

Tijdigheid: hoe lang geleden is de foto geplaatst? Het nieuwe Instagram algoritme geeft prioriteit aan recente berichten, zodat je hopelijk minder berichten van meer dan een week oud ziet. De reden dat dit door Instagram is aangepast, is omdat tijdens de jaarwisseling van 2017/2018 te veel mensen kerstberichten zagen, ook al was het nieuwjaar voorbij.

Relatie: hoe ken je deze persoon? Wanneer je veel foto’s van iemand becommentarieert of als je zelf in foto’s bij hem of haar wordt getagd, is dit voor Instagram een teken aan dat hij of zij waarschijnlijk in je categorie ‘vrienden en familie’ valt.

Tip: Wanneer je als bedrijf je volgers aanmoedigt jouw account te gaan taggen in berichten, dan zal je vaker in hun feeds verschijnen!

Andere factoren die het algoritme van Instagram beïnvloeden

Hoewel de bovenste factoren het zwaarst wegen in het nieuwe Instagram algoritme, heeft Instagram nog 3 andere factoren die van invloed zijn op welke berichten het hoogst in het nieuwsoverzicht komen te staan:

Frequentie: hoe vaak open je de Instagram app? Als je een frequente scroller bent, zal je feed er meer chronologisch uitzien omdat Instagram probeert om je de beste berichten te tonen sinds je laatste bezoek. Wanneer je minder vaak de Instagram app opent, dan zal je feed meer gesorteerd worden naar wat Instagram denkt dat je leuk vindt, in plaats van chronologisch.

Volgend: hoeveel mensen volg je zelf op Instagram? Als je veel mensen volgt, dan heeft Instagram meer opties om uit te kiezen, zodat je waarschijnlijk niet alle berichten van elk account ziet.  

Gebruik: als je veel tijd aan Instagram besteedt, zal je meer berichten zien aangezien Instagram dan dieper in zijn catalogus graaft.  Wanneer je slechts enkele minuten per dag in de app doorbrengt, dan krijg je gewoon de hoogtepunten uit het algoritme.

Naast deze 6 factoren die het algoritme van Instagram bepalen, deelde Instagram nog meer tips en weetjes over het nieuwe algoritme. Je leest ze hier.

Stel je voor, een Instagramgebruiker komt (per ongeluk) op jouw feed terecht. Hij of zij scrollt snel door de recente foto’s, maar wil graag het gezicht of merk achter het Instagramaccount zien. Hiervoor  wordt een snelle blik geworpen op de Instagram biografie, het kleine introtekstje bovenaan een Instagram account. En dat is het moment waarop de potentiële volger beslist: volgen of niet?

Een sterke biografie, ofwel Instagram bio, is dus een niet te onderschatten onderdeel van een Instagram strategie. Vaak wordt dit nog wel eens vergeten. Jammer, want de combinatie van een goede, mooie feed met een ijzersterke intro kan je minstens tientallen extra volgers per dag opleveren. In dit artikel geven we 5 tips voor een sterke Instagram biografie.

  1. Wees duidelijk en aantrekkelijk

Je hebt precies 150 tekens en 3 seconden om iemand te overtuigen om op de knop ‘VOLGEN’ te drukken. Vertel wie of wat je bent, wat je doet en waarom iemand jou zou moeten volgen op Instagram.

  1. Gebruik humor

Probeer op te vallen met een unieke en grappige quote. Dit alleen al kan een reden zijn voor mensen om je te gaan volgen – en dan hebben ze je feed nog niet eens bekeken!

  1. Emoji’s

Emoji’s trekken de aandacht en geven een kleurrijke, positieve karakter aan een Instagram biografie. Daarnaast vertelt 1 emoji meer dan duizend woorden. Probeer echter geen overdaad aan tientallen emoji’s te plaatsen. Wissel emoji’s af met tekst, of plaats voor elke tekstregel een bijpassende emoji.

  1. Websitelink

Een ijzersterke Instagram biografie sluit je af met een aantrekkelijke call to action. Deze vertelt volgers wat ze kunnen doen: je website bezoeken, een aankoop doen of je laatste blogartikel lezen. E

  1. Linktree

Een handige tool die direct ook zeer professioneel in gebruik is, is Linktree. Met deze app kan je de link van hierboven als het ware opsplitsen in verschillende links die je zelf kan ingeven. Het werkt eigenlijk als een menuutje van een responsive website waardoor er meerdere call to actions mogelijk zijn. Handig!

Volg je The Cult of Content al op Instagram? Neem eens een kijkje hoe onze Instagram biografie eruit ziet – feedback is altijd welkom! Heb je wat aan bovenstaande tips gehad? Ga er dan direct mee aan de slag. En als je hulp nodig hebt, stuur ons gerust een DM op Instagram.

Een geweldige brochure, een sprankelende website en een strak vormgegeven logo? Mooi zo, maar hoe zit het met je (SEO) teksten? Ben je vindbaar op Google, overtuig je potentiële klanten ook met woorden of heb je misschien al aan andere content gedacht die je boodschap versterkt, mensen aanzet tot actie of hun betrokkenheid in de hoogte stuwt?

Het inhuren/aanstellen van een goede copywriter is de investering dubbel en dik waard. Waarom? Wel, we zetten een aantal redenen op een rijtje:

  • Copywriting doet klanten verlangen
    Beelden zeggen soms meer dan duizend woorden, maar smelt jij niet weg als je partner lieve woordjes in je woord fluistert? Sterke copywriting vertelt een verhaal, is meeslepend, beklijvend en doet mensen hunkeren naar meer. Ok, dat lukt beter bij een sexy product, maar ook bij pakweg bouwkranen is het nodig en schept het meerwaarde.
  • Copywriting zorgt voor sales
    Overtuigende copywriting zorgt voor sales. Goed geschreven teksten ondersteunen je verhaal, overtuigen en geven aan dat je een passie hebt voor je bedrijf. Met wie zou jij het liefst zaken doen?
  • Een goede copywriter denkt mee en komt met suggesties
    Er zijn een massa copywriters en of je een bepaalde schrijfstijl leuk vindt of niet is vaak persoonlijk. Zoek een copywriter die bij je past, aansluit bij je bedrijf en meedenkt. Een goede copywriter begrijpt vaak met enkele woorden waar je naartoe wil en krijgt het nog neergeschreven ook!
  • Een copywriter zorgt ervoor dat je gevonden wordt op Google
    Op een organische manier gevonden worden in Google? Een copywriter die thuis is in keywords, speelt met SEO-teksten. SEO-copywriting is essentieel om op een natuurlijke manier gevonden te worden in Google. Relevante content doet je scoren in Google en hoe denk jij dat je klanten bij jou terecht komen.

 

Weinig zaken zijn zo subjectief als teksten. Dus hoe pik je net die copywriter uit de massa die bij jou en je bedrijf past? Ook hier enkele suggesties, maar je doet er uiteraard mee wat je wil.

  • Vraag enkele referenties: Is dit waterdicht? Nee, helemaal niet. Maar vaak kan je uit de referenties of referentieteksten wel een bepaalde stijl afleiden.
  • Probeer met een klein proefproject: Wil je liever onmiddellijk ervaren wat voor vlees je in de kuip hebt? Test de copywriter met een klein proefproject, de snelste manier om te kijken of er een langdurige samenwerking mogelijk is.
  • Kijk of de persoonlijkheid van de copywriter aansluit bij je bedrijf: Een goede copywriter beschikt over een brede interesse, kan zich snel inwerken en toont zich een kameleon, maar elke copywriter heeft zijn voorkeuren, stijl en persoonlijkheid. Ga na of er een klik is, dat werkt beter op langere termijn.
  • De prijs: Een kwalitatieve copywriter hoeft helemaal niet peperduur te zijn. Vraag naar duidelijke tarieven. Een uurprijs zegt niet altijd alles, de ene copywriter schrijft misschien een heel stuk vlotter dan een andere.

 

The Cult of Content: een scherpe pen, tegen een even scherp prijskaartje

Dat kwalitatieve copywriting geen fortuin hoeft te kosten, dat bewijzen we bij TCoC elke dag. Meer weten of we ook voor jouw bedrijf doeltreffende, sprankelende en beklijvende teksten kunnen schrijven? Kom eens een kopje koffie drinken of nodig ons uit. We zijn welopgevoed en het kost je helemaal niets. Indien nodig brengen wij de koffie wel mee!

Tegenwoordig zijn SEO en SEA onmisbare tools voor bedrijven en merken, en niet meer weg te denken uit de wereld van online marketing. Toch stuiten veel bedrijven nog altijd op problemen en weten ze niet hoe SEO en SEA efficiënt ingezet kunnen worden. Zeker op vlak van SEA waarbij er een rechtstreeks lijntje loopt naar een creditcard, en maandelijkse kosten soms flink kunnen oplopen. Daarom een korte uitleg over SEA, over wat het nu precies inhoudt, waarom je het als bedrijf zou moeten inzetten, alsook enkele nadelen van SEA.

SEO, SEA, SEM… say what?

Even een korte opfrisser, moest je vergeten zijn waar het tegenwoordig in online marketing vooral om draait.

SEA staat voor Search Engine Advertising is het adverteren in zoekmachines. Het gaat hierbij om de betaalde zoekresultaten in zoekmachines als Google, Bing en Yahoo. Wanneer men over SEA spreekt, gebruikt men ook wel eens de term Pay Per Click.
SEO ofwel Search Engine Optimization is het optimaliseren van een website op bepaalde zoektermen om zo hoger in de organische of niet betaalde zoekresultaten van zoekmachines te komen. De Nederlandstalige term die veel gebruikt wordt, is zoekmachine optimalisatie.
SEM betekent Search Engine Marketing, en is de overkoepelende term van zoekmachine optimalisatie en zoekmachine advertenties gezamenlijk.

SEA heeft een groot aantal voordelen, waaronder:

  • Direct resultaat: zodra je de advertentie ‘live’ zet, is deze te vinden in de zoekresultaten.
  • Je bedrijfswebsite wordt gegarandeerd getoond op de eerste pagina van Google.
  • Je kan zelf (grotendeels) het budget bepalen, zo kan je zelf instellen hoeveel geld per maand je wil besteden aan de zoekmachine advertenties.
  • Een kind kan de was doen bij Google Ads. Het systeem werkt gemakkelijk, en de advertenties zijn gemakkelijk te onderhouden. Je hebt er dus relatief weinig kennis voor nodig.
  • Zodra de advertentie loopt, hoef je hier in principe niets meer aan te veranderen, en je bereikt direct resultaten.
  • Alles is meetbaar binnen Google, je kan dus alle resultaten en statistieken opvolgen en bekijken of je zoekmachine advertentie zinvol is geweest en je website bezocht is, door wie en hoe vaak. Meten = weten!

 

Voor alles een keerzijde, ook bij Search Engine Advertising. SEA kent dus ook enkele nadelen:

  • Zo kunnen de kosten snel oplopen. Bij zoekmachine-advertenties betaal je doorgaans per klik. De bedragen per klik kunnen variëren, maar het kan al snel oplopen tot flinke bedragen.
  • Doorgaans heb je met SEA een pak minder bezoekers dan met SEO.
  • Bezoekers klikken doorgaans minder snel en minder vaak op betaalde advertenties dan op niet betaalde (organische) zoekresultaten.
  • Op het moment dat je stopt met adverteren, verdwijn je direct uit de zoekresultaten. Wanneer je stopt met SEO is dit niet het geval.

 

Wanneer moet je SEA inzetten als bedrijf?

Afhankelijk van je doelstelling en budget is de keuze voor SEA relatief gemakkelijk te maken. Het is hierbij wel aan te bevelen om te onderzoeken hoe je website op dit scoort in zoekmachines. Zo moet je achterhalen welke zoekwoorden het meest relevant zijn om goed op gevonden te worden. Soms zijn er bijvoorbeeld zoekwoorden waarmee je heel lastig bovenaan kan komen te staan in zoekmachines. Het gaat hierbij vooral om algemene zoekwoorden, bijvoorbeeld zoektermen bestaande uit 1 woord, zoals ‘auto’. Met een zoekwoord als ‘auto’ is het lastig om met SEO bovenaan te komen staan in zoekmachines vanwege de hoge concurrentie. In dat geval zou SEA uitkomst kunnen bieden. Overigens zijn populaire zoektermen met veel concurrentie door de zoekmachines niet onopgemerkt gebleven. Ook niet door de concurrenten. Dit houdt in dat de kosten per klik voor een zoekwoord als ‘auto’ al snel kunnen oplopen.

Meer weten?

Uiteraard kan je zelf aan de slag gaan met SEA, maar The Cult of Content helpt je er graag mee! Contacteer ons gerust voor vrijblijvend advies.

Natuurlijk kunnen we je bij The Cult of Content helpen bij het opzetten van een influencer marketing campagne. Maar wil je toch zelf de basics onder de knie krijgen? Dan geven we je in dit artikel alvast de basics mee. Zo scoor ook jij met influencers!

Alles begint met een doel

Zonder doel, geen resultaat. Influencers zijn hip en populair, maar uiteindelijk moet je campagne wel voor meerwaarde zorgen. Waarom ga je met influencers, blogger en/of volgers werken? Wat wil je bereiken? Wil je interactie, naamsbekendheid, meer verkopen of een nieuw product verkopen? Tijdens het bepalen van de doelstellingen ga je ook je kanalen selecteren. Elke social media kanaal heeft immers zijn eigen sterke punten, aanpak en doelgroep.

Ga voor kwaliteit in influencer marketing

In het wilde weg influencers inzetten is volgens ons geen goed idee. Kies voor kwalitatieve bloggers en vlogger die affiniteit hebben met je merk en bij je merk passen. Focus op impact, weet dat volgers heel makkelijk gekocht kunnen worden en selecteer zorgvuldig. Wil je een overzicht van de influencers op de markt, dan kan je bij ons terecht.

Bepaal je vergoeding voor influencers

Influencers verwachten de dag van vandaag een correcte vergoeding. Spreek duidelijk af wat je verwacht, bepaal een bedrag en/of vergoeding in spullen en kom dit ook na. Bespreek een correcte vergoeding en zorg dat er geen misverstanden over kunnen ontstaan.

Het is misschien niet onverstandig om deze vergoeding en de afspraken in een overeenkomst te gieten. Goede afspraken maken goede vrienden. Laat de influencer echter wel genoeg vrijheid. Zij beheersen de sociale media waarschijnlijk beter dan jij.

Meet het resultaat van  je influencer marketing

Hoe graag je een influencer ook hebt, misschien ben je wel zelf een trouwe volger, zorg dat je de resultaten meet.

Werk bijvoorbeeld met een specifieke (kortings)code per influencer. Zo kan je de verkoopsresultaten meten. Een andere optie is het meegeven van een pixel die in een post wordt geplaatst, ook zo kan je meten. Ook het aantal kliks, het engagement en deelacties zijn perfect meetbaar.

Zorg zelf voor een puike uitstraling

Face it! Influencers hebben de dag van vandaag keuze zat. Er zijn heel wat merken die aan hun mouw trekken. Houd je eigen merk en social media dus op orde. Zorg dat influencers je willen vertegenwoordigen. Als je zelf ook nog eens veel volgers hebt, word je nog aantrekkelijker.

Je merkt het in het wilde weg wat influencers aanspreken is misschien toch niet zo een goed idee. Met een leuke insteek, al dan niet inspelend op de actualiteit, de juiste bloggers en vloggers en een goede uitvoering kom je echter een heel eind. We wensen je alvast veel succes en als je het toch wenst uit te besteden, dan weet je ons wel te vinden.

Content is er altijd en overal, er is geen ontkomen aan. Meer nog als bedrijf heb je het meer dan ooit nodig. Of het nu video’s, foto’s of geschreven content is, je maakt er maar beter gebruik van. We kunnen allemaal (of de meeste onder ons toch) lezen en schrijven, maar niet iedereen kan goede content produceren. Goede content boeit en zorgt voor meerwaarde! Wij geven je hieronder alvast 5 tips om de copywriting van jouw content naar een hoger niveau te tillen. .

Bepaal je stijl en tone of voice

Voor wie maak je content? Wat is het doel dat je wil bereiken? Wie gaat je content produceren en/of schrijven? Op basis van deze vragen kan je de stijl bepalen die de lezer te zien krijgt. Wil je een ouder publiek bereiken met zakelijke content? Gebruik dan bijvoorbeeld ‘u’. Wil je toch gaan voor een jonger publiek met vlotte sfeervolle content? Wees dan niet vies van het woord ‘je’ en probeer tussen je tekst door eens een Engels woord te ‘smijten’. It works! Zorg wel dat je consistent blijft, dat zorgt op termijn voor herkenbaarheid.

BUI is key

Probeer wat speelsheid in je teksten te krijgen door woorden in vet, cursief en onderlijnd te zetten. Zo worden de ogen meteen naar deze woorden getrokken en ziet iedereen wat belangrijk is in je tekst. Niet iedereen zit te wachten op jouw epistels en dan is het wel makkelijk als de belangrijkste zaken meteen opvallen.

Gebruik ritme

Door het gebruik van ritme wordt het lezen van een tekst aangenamer. Hoe? Gebruik eens een elliptische zin. Een wat? Een elliptische zin is een zin zonder onderwerp en persoonsvorm.

Ook een doorstreept woord kan voor ritme zorgen. Dit heeft de functie om toch leesbaar te zijn, zonder dat dit er eigenlijk echt zou moeten staan. Op deze manier wordt een saaiere tekst meteen wat leuker om te lezen.

Trek de aandacht

Een titel trekt hoe dan ook de aandacht. Niet alleen is de titel het eerste wat mensen lezen, het vat vaak ook het hele artikel samen. Ook witruimte onder de titel en tussen alinea’s kan de aandacht trekken. Laat daarom altijd wat witruimte zodat het aangenamer wordt het artikel te lezen. Zorg wel dat je titel min of meer de lading dekt. Je hebt er niets aan de lezer te misleiden of te laten klikken en dan ontgoocheld achter te laten.

Zo simpel als 1,2,3

Wil je graag producten, diensten of karakteristieken van je bedrijf opsommen? Werk dan met een 1-2-3tje. Het is beter om een opsomming van drie te gebruiken, dan om er vier op te sommen. Ook al geef je meer informatie door er een vierde bij te zetten, het is voor een lezer aangenamer om er drie te lezen zodat hij/zij dit gemakkelijker kan onthouden.

Heb je nog vragen of wil je graag nog meer tips over copywriting? Geef ons gerust een seintje. Wij geven je graag wat extra advies en/of zetten je op weg.

WhatsApp is een van de populairste social media platformen die wereldwijd gebruikt worden. En daar heeft de dekselse rekel Mark Zuckerberg dan ook gretig gebruik van gemaakt. Begin 2018 werd WhatsApp Business aangekondigd. Alleen zou het toen enkel geschikt zijn voor kleine en middelgrote bedrijven, maar dat is nu verleden tijd.

Met de komst van het nieuwe API is het mogelijk om klantenservice op een breder niveau mogelijk te maken. Zo kan er makkelijker gecommuniceerd worden met klanten, kunnen verzendbevestigingen sneller verstuurd worden en kunnen klanten vlotter aan afspraken worden herinnerd. Misschien ook wel wat voor jouw onderneming?

Wat ben je er mee?

Bedrijven kunnen via deze app in directe verbinding staan met hun klanten. Klanten kunnen gemakkelijker informatie verkrijgen door snel een vraag te stellen, ze kunnen op een click-to-chat button klikken die het voor hun mogelijk maakt om met een bedrijf in gesprek te gaan en ze kunnen voor kleine problemen meteen een antwoord verwachten. Handig als je over genoeg mensen beschikt om snel in te spelen op vragen.

Wat kost dat?

Maar wat zal WhatsApp Business dan gaan kosten? Voor de consument? Niets. Als bedrijf kan je echter een ‘boete’ oplopen als je niet snel genoeg antwoord. Stel, een consument stelt een vraag via WhatsApp aan je bedrijf, dan is het de bedoeling dat je bedrijf hier binnen de 24 uur op antwoordt. Krijgt de consument zijn antwoord pas na die 24 uur, dan betaal je per bericht een boete die zou variëren van vijf tot negen cent. Deze regeling zorgt er natuurlijk voor dat de consument de app gratis kan gebruiken en jij als bedrijf sneller reageert, wat voor iedereen natuurlijk een win-win is.

Niet alleen als je te laat antwoordt word je iets in rekening gebracht, ook als je te veel berichten gaat versturen en de app dit als spam gaat beschouwen. De veiligheid en de privacy van de consument zal gerespecteerd moeten worden en er mogen enkel berichten verstuurd worden als consumenten zelf hun contactgegevens met je bedrijf hebben gedeeld of de eerste stap richting een gesprek zetten.

Hoe dan ook, WhatsApp Business is een interessant social media platform voor zowel bedrijven als consumenten die sneller met elkaar in verbinding willen staan.

Meer weten ?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van WhatsApp of andere digitale mogelijkheden bekijken. Geef ons dan maar een seintje, we weten er wel raad mee!

Door de nieuwe GDPR-wetgeving ook heel wat e-mailadressen in rook zien opgaan of misschien pas begonnen met verzamelen? Hoewel e-mailadressen verzamelen om bijvoorbeeld nieuwsbrieven en promoties op maat te sturen niet gemakkelijk is, zijn er toch een heel aantal do’s-and-don’ts. Wij zetten er een 5-tal op een rijtje. Als je de adressen hebt, dan contacteer je The Cult of Content maar, wij weten er wel raad mee!

Tip 1
Stel een mooie korting of waardevol iets in het vooruitzich

Als je weet dat data key zijn, waarom zou je dan niet investeren in het geven van een korting of gratis product aan mensen die zich inschrijven voor je nieuwsbrief? Vermeld wel duidelijk dat de persoon die zich inschrijft en dus een korting of cadeautje wil, ook je nieuwsbrief zal ontvangen. Een heldere opt-in is tegenwoordig echt wel een must.

 

Tip 2
Zet je social media in om adressen te verzamelen

Zet je social media kanalen in om e-mailadressen te verzamelen. Een spraakmakende campagne kan heel wat adressen opleveren. Je kent deze adressen verzamelen op Facebook zelf, maar je kunt ze ook afleiden naar een landingspagina op maat. Communiceer de voordelen voor je (potentiële) klant en wie weet stromen de adressen wel toe.

Tip 3
Installeer een pop-up

De Amerikanen zijn er fan van, de Belgen over het algemeen net iets minder, maar een strategische pop-up kan wonderen doen. Niet onmiddellijk, niet constant, maar een pop-up op het juiste moment kan heel wat adressen opleveren. Maak de pop-up visueel aantrekkelijk, maak het aanbod sterk genoeg en zorg dat deze ook makkelijk weg te klikken is. Je wilt niemand ergeren!

 

Tip 4
Zet Adwords in

Maar niet enkel Google Adwords, ook Facebook & Instagram adds kunnen je heel wat adressen opleveren. Je kunt heel gericht je doelgroep benaderen en verzamelt zo kwalitatieve e-mailadressen. Als je weet dat e-mailcampagnes nog altijd ontzettend efficiënt zijn, waarom zou je het dan niet doen? Kies je voor Adwords, laat het dan voorafgaan door een goed zoekwoordenonderzoek. Facebook Advertising is dan weer ideaal om regionaal te targetten. 

 

Tip 5
Zorg voor goede copy en visuals

Opvallen tussen de massa? Een goede copywriter en een visual designer geven je campagnes een onderscheidende factor. Beschik je zelf over een botte pen, dan kun je altijd bij The Cult of Content terecht of een vriendelijke collega natuurlijk. Geloof ons, de investering betaalt zichzelf terug.

 

Meer tips of nood aan copy voor e-mailcampagnes?

Een campagne opzetten om meer data en adressen te verzamelen of deze campagnes qua copywriting en visuals laten uitwerken? Neem contact op met The Cult of Content, wij helpen je graag een handje.

Hosting door Fraai