Blog

Stel je voor, een Instagramgebruiker komt (per ongeluk) op jouw feed terecht. Hij of zij scrollt snel door de recente foto’s, maar wil graag het gezicht of merk achter het Instagramaccount zien. Hiervoor  wordt een snelle blik geworpen op de Instagram biografie, het kleine introtekstje bovenaan een Instagram account. En dat is het moment waarop de potentiële volger beslist: volgen of niet?

Een sterke biografie, ofwel Instagram bio, is dus een niet te onderschatten onderdeel van een Instagram strategie. Vaak wordt dit nog wel eens vergeten. Jammer, want de combinatie van een goede, mooie feed met een ijzersterke intro kan je minstens tientallen extra volgers per dag opleveren. In dit artikel geven we 5 tips voor een sterke Instagram biografie.

  1. Wees duidelijk en aantrekkelijk

Je hebt precies 150 tekens en 3 seconden om iemand te overtuigen om op de knop ‘VOLGEN’ te drukken. Vertel wie of wat je bent, wat je doet en waarom iemand jou zou moeten volgen op Instagram.

  1. Gebruik humor

Probeer op te vallen met een unieke en grappige quote. Dit alleen al kan een reden zijn voor mensen om je te gaan volgen – en dan hebben ze je feed nog niet eens bekeken!

  1. Emoji’s

Emoji’s trekken de aandacht en geven een kleurrijke, positieve karakter aan een Instagram biografie. Daarnaast vertelt 1 emoji meer dan duizend woorden. Probeer echter geen overdaad aan tientallen emoji’s te plaatsen. Wissel emoji’s af met tekst, of plaats voor elke tekstregel een bijpassende emoji.

  1. Websitelink

Een ijzersterke Instagram biografie sluit je af met een aantrekkelijke call to action. Deze vertelt volgers wat ze kunnen doen: je website bezoeken, een aankoop doen of je laatste blogartikel lezen. E

  1. Linktree

Een handige tool die direct ook zeer professioneel in gebruik is, is Linktree. Met deze app kan je de link van hierboven als het ware opsplitsen in verschillende links die je zelf kan ingeven. Het werkt eigenlijk als een menuutje van een responsive website waardoor er meerdere call to actions mogelijk zijn. Handig!

Volg je The Cult of Content al op Instagram? Neem eens een kijkje hoe onze Instagram biografie eruit ziet – feedback is altijd welkom! Heb je wat aan bovenstaande tips gehad? Ga er dan direct mee aan de slag. En als je hulp nodig hebt, stuur ons gerust een DM op Instagram.

Een geweldige brochure, een sprankelende website en een strak vormgegeven logo? Mooi zo, maar hoe zit het met je (SEO) teksten? Ben je vindbaar op Google, overtuig je potentiële klanten ook met woorden of heb je misschien al aan andere content gedacht die je boodschap versterkt, mensen aanzet tot actie of hun betrokkenheid in de hoogte stuwt?

Het inhuren/aanstellen van een goede copywriter is de investering dubbel en dik waard. Waarom? Wel, we zetten een aantal redenen op een rijtje:

  • Copywriting doet klanten verlangen
    Beelden zeggen soms meer dan duizend woorden, maar smelt jij niet weg als je partner lieve woordjes in je woord fluistert? Sterke copywriting vertelt een verhaal, is meeslepend, beklijvend en doet mensen hunkeren naar meer. Ok, dat lukt beter bij een sexy product, maar ook bij pakweg bouwkranen is het nodig en schept het meerwaarde.
  • Copywriting zorgt voor sales
    Overtuigende copywriting zorgt voor sales. Goed geschreven teksten ondersteunen je verhaal, overtuigen en geven aan dat je een passie hebt voor je bedrijf. Met wie zou jij het liefst zaken doen?
  • Een goede copywriter denkt mee en komt met suggesties
    Er zijn een massa copywriters en of je een bepaalde schrijfstijl leuk vindt of niet is vaak persoonlijk. Zoek een copywriter die bij je past, aansluit bij je bedrijf en meedenkt. Een goede copywriter begrijpt vaak met enkele woorden waar je naartoe wil en krijgt het nog neergeschreven ook!
  • Een copywriter zorgt ervoor dat je gevonden wordt op Google
    Op een organische manier gevonden worden in Google? Een copywriter die thuis is in keywords, speelt met SEO-teksten. SEO-copywriting is essentieel om op een natuurlijke manier gevonden te worden in Google. Relevante content doet je scoren in Google en hoe denk jij dat je klanten bij jou terecht komen.

 

Weinig zaken zijn zo subjectief als teksten. Dus hoe pik je net die copywriter uit de massa die bij jou en je bedrijf past? Ook hier enkele suggesties, maar je doet er uiteraard mee wat je wil.

  • Vraag enkele referenties: Is dit waterdicht? Nee, helemaal niet. Maar vaak kan je uit de referenties of referentieteksten wel een bepaalde stijl afleiden.
  • Probeer met een klein proefproject: Wil je liever onmiddellijk ervaren wat voor vlees je in de kuip hebt? Test de copywriter met een klein proefproject, de snelste manier om te kijken of er een langdurige samenwerking mogelijk is.
  • Kijk of de persoonlijkheid van de copywriter aansluit bij je bedrijf: Een goede copywriter beschikt over een brede interesse, kan zich snel inwerken en toont zich een kameleon, maar elke copywriter heeft zijn voorkeuren, stijl en persoonlijkheid. Ga na of er een klik is, dat werkt beter op langere termijn.
  • De prijs: Een kwalitatieve copywriter hoeft helemaal niet peperduur te zijn. Vraag naar duidelijke tarieven. Een uurprijs zegt niet altijd alles, de ene copywriter schrijft misschien een heel stuk vlotter dan een andere.

 

The Cult of Content: een scherpe pen, tegen een even scherp prijskaartje

Dat kwalitatieve copywriting geen fortuin hoeft te kosten, dat bewijzen we bij TCoC elke dag. Meer weten of we ook voor jouw bedrijf doeltreffende, sprankelende en beklijvende teksten kunnen schrijven? Kom eens een kopje koffie drinken of nodig ons uit. We zijn welopgevoed en het kost je helemaal niets. Indien nodig brengen wij de koffie wel mee!

Tegenwoordig zijn SEO en SEA onmisbare tools voor bedrijven en merken, en niet meer weg te denken uit de wereld van online marketing. Toch stuiten veel bedrijven nog altijd op problemen en weten ze niet hoe SEO en SEA efficiënt ingezet kunnen worden. Zeker op vlak van SEA waarbij er een rechtstreeks lijntje loopt naar een creditcard, en maandelijkse kosten soms flink kunnen oplopen. Daarom een korte uitleg over SEA, over wat het nu precies inhoudt, waarom je het als bedrijf zou moeten inzetten, alsook enkele nadelen van SEA.

SEO, SEA, SEM… say what?

Even een korte opfrisser, moest je vergeten zijn waar het tegenwoordig in online marketing vooral om draait.

SEA staat voor Search Engine Advertising is het adverteren in zoekmachines. Het gaat hierbij om de betaalde zoekresultaten in zoekmachines als Google, Bing en Yahoo. Wanneer men over SEA spreekt, gebruikt men ook wel eens de term Pay Per Click.
SEO ofwel Search Engine Optimization is het optimaliseren van een website op bepaalde zoektermen om zo hoger in de organische of niet betaalde zoekresultaten van zoekmachines te komen. De Nederlandstalige term die veel gebruikt wordt, is zoekmachine optimalisatie.
SEM betekent Search Engine Marketing, en is de overkoepelende term van zoekmachine optimalisatie en zoekmachine advertenties gezamenlijk.

SEA heeft een groot aantal voordelen, waaronder:

  • Direct resultaat: zodra je de advertentie ‘live’ zet, is deze te vinden in de zoekresultaten.
  • Je bedrijfswebsite wordt gegarandeerd getoond op de eerste pagina van Google.
  • Je kan zelf (grotendeels) het budget bepalen, zo kan je zelf instellen hoeveel geld per maand je wil besteden aan de zoekmachine advertenties.
  • Een kind kan de was doen bij Google Ads. Het systeem werkt gemakkelijk, en de advertenties zijn gemakkelijk te onderhouden. Je hebt er dus relatief weinig kennis voor nodig.
  • Zodra de advertentie loopt, hoef je hier in principe niets meer aan te veranderen, en je bereikt direct resultaten.
  • Alles is meetbaar binnen Google, je kan dus alle resultaten en statistieken opvolgen en bekijken of je zoekmachine advertentie zinvol is geweest en je website bezocht is, door wie en hoe vaak. Meten = weten!

 

Voor alles een keerzijde, ook bij Search Engine Advertising. SEA kent dus ook enkele nadelen:

  • Zo kunnen de kosten snel oplopen. Bij zoekmachine-advertenties betaal je doorgaans per klik. De bedragen per klik kunnen variëren, maar het kan al snel oplopen tot flinke bedragen.
  • Doorgaans heb je met SEA een pak minder bezoekers dan met SEO.
  • Bezoekers klikken doorgaans minder snel en minder vaak op betaalde advertenties dan op niet betaalde (organische) zoekresultaten.
  • Op het moment dat je stopt met adverteren, verdwijn je direct uit de zoekresultaten. Wanneer je stopt met SEO is dit niet het geval.

 

Wanneer moet je SEA inzetten als bedrijf?

Afhankelijk van je doelstelling en budget is de keuze voor SEA relatief gemakkelijk te maken. Het is hierbij wel aan te bevelen om te onderzoeken hoe je website op dit scoort in zoekmachines. Zo moet je achterhalen welke zoekwoorden het meest relevant zijn om goed op gevonden te worden. Soms zijn er bijvoorbeeld zoekwoorden waarmee je heel lastig bovenaan kan komen te staan in zoekmachines. Het gaat hierbij vooral om algemene zoekwoorden, bijvoorbeeld zoektermen bestaande uit 1 woord, zoals ‘auto’. Met een zoekwoord als ‘auto’ is het lastig om met SEO bovenaan te komen staan in zoekmachines vanwege de hoge concurrentie. In dat geval zou SEA uitkomst kunnen bieden. Overigens zijn populaire zoektermen met veel concurrentie door de zoekmachines niet onopgemerkt gebleven. Ook niet door de concurrenten. Dit houdt in dat de kosten per klik voor een zoekwoord als ‘auto’ al snel kunnen oplopen.

Meer weten?

Uiteraard kan je zelf aan de slag gaan met SEA, maar The Cult of Content helpt je er graag mee! Contacteer ons gerust voor vrijblijvend advies.

Natuurlijk kunnen we je bij The Cult of Content helpen bij het opzetten van een influencer marketing campagne. Maar wil je toch zelf de basics onder de knie krijgen? Dan geven we je in dit artikel alvast de basics mee. Zo scoor ook jij met influencers!

Alles begint met een doel

Zonder doel, geen resultaat. Influencers zijn hip en populair, maar uiteindelijk moet je campagne wel voor meerwaarde zorgen. Waarom ga je met influencers, blogger en/of volgers werken? Wat wil je bereiken? Wil je interactie, naamsbekendheid, meer verkopen of een nieuw product verkopen? Tijdens het bepalen van de doelstellingen ga je ook je kanalen selecteren. Elke social media kanaal heeft immers zijn eigen sterke punten, aanpak en doelgroep.

Ga voor kwaliteit in influencer marketing

In het wilde weg influencers inzetten is volgens ons geen goed idee. Kies voor kwalitatieve bloggers en vlogger die affiniteit hebben met je merk en bij je merk passen. Focus op impact, weet dat volgers heel makkelijk gekocht kunnen worden en selecteer zorgvuldig. Wil je een overzicht van de influencers op de markt, dan kan je bij ons terecht.

Bepaal je vergoeding voor influencers

Influencers verwachten de dag van vandaag een correcte vergoeding. Spreek duidelijk af wat je verwacht, bepaal een bedrag en/of vergoeding in spullen en kom dit ook na. Bespreek een correcte vergoeding en zorg dat er geen misverstanden over kunnen ontstaan.

Het is misschien niet onverstandig om deze vergoeding en de afspraken in een overeenkomst te gieten. Goede afspraken maken goede vrienden. Laat de influencer echter wel genoeg vrijheid. Zij beheersen de sociale media waarschijnlijk beter dan jij.

Meet het resultaat van  je influencer marketing

Hoe graag je een influencer ook hebt, misschien ben je wel zelf een trouwe volger, zorg dat je de resultaten meet.

Werk bijvoorbeeld met een specifieke (kortings)code per influencer. Zo kan je de verkoopsresultaten meten. Een andere optie is het meegeven van een pixel die in een post wordt geplaatst, ook zo kan je meten. Ook het aantal kliks, het engagement en deelacties zijn perfect meetbaar.

Zorg zelf voor een puike uitstraling

Face it! Influencers hebben de dag van vandaag keuze zat. Er zijn heel wat merken die aan hun mouw trekken. Houd je eigen merk en social media dus op orde. Zorg dat influencers je willen vertegenwoordigen. Als je zelf ook nog eens veel volgers hebt, word je nog aantrekkelijker.

Je merkt het in het wilde weg wat influencers aanspreken is misschien toch niet zo een goed idee. Met een leuke insteek, al dan niet inspelend op de actualiteit, de juiste bloggers en vloggers en een goede uitvoering kom je echter een heel eind. We wensen je alvast veel succes en als je het toch wenst uit te besteden, dan weet je ons wel te vinden.

Content is er altijd en overal, er is geen ontkomen aan. Meer nog als bedrijf heb je het meer dan ooit nodig. Of het nu video’s, foto’s of geschreven content is, je maakt er maar beter gebruik van. We kunnen allemaal (of de meeste onder ons toch) lezen en schrijven, maar niet iedereen kan goede content produceren. Goede content boeit en zorgt voor meerwaarde! Wij geven je hieronder alvast 5 tips om de copywriting van jouw content naar een hoger niveau te tillen. .

Bepaal je stijl en tone of voice

Voor wie maak je content? Wat is het doel dat je wil bereiken? Wie gaat je content produceren en/of schrijven? Op basis van deze vragen kan je de stijl bepalen die de lezer te zien krijgt. Wil je een ouder publiek bereiken met zakelijke content? Gebruik dan bijvoorbeeld ‘u’. Wil je toch gaan voor een jonger publiek met vlotte sfeervolle content? Wees dan niet vies van het woord ‘je’ en probeer tussen je tekst door eens een Engels woord te ‘smijten’. It works! Zorg wel dat je consistent blijft, dat zorgt op termijn voor herkenbaarheid.

BUI is key

Probeer wat speelsheid in je teksten te krijgen door woorden in vet, cursief en onderlijnd te zetten. Zo worden de ogen meteen naar deze woorden getrokken en ziet iedereen wat belangrijk is in je tekst. Niet iedereen zit te wachten op jouw epistels en dan is het wel makkelijk als de belangrijkste zaken meteen opvallen.

Gebruik ritme

Door het gebruik van ritme wordt het lezen van een tekst aangenamer. Hoe? Gebruik eens een elliptische zin. Een wat? Een elliptische zin is een zin zonder onderwerp en persoonsvorm.

Ook een doorstreept woord kan voor ritme zorgen. Dit heeft de functie om toch leesbaar te zijn, zonder dat dit er eigenlijk echt zou moeten staan. Op deze manier wordt een saaiere tekst meteen wat leuker om te lezen.

Trek de aandacht

Een titel trekt hoe dan ook de aandacht. Niet alleen is de titel het eerste wat mensen lezen, het vat vaak ook het hele artikel samen. Ook witruimte onder de titel en tussen alinea’s kan de aandacht trekken. Laat daarom altijd wat witruimte zodat het aangenamer wordt het artikel te lezen. Zorg wel dat je titel min of meer de lading dekt. Je hebt er niets aan de lezer te misleiden of te laten klikken en dan ontgoocheld achter te laten.

Zo simpel als 1,2,3

Wil je graag producten, diensten of karakteristieken van je bedrijf opsommen? Werk dan met een 1-2-3tje. Het is beter om een opsomming van drie te gebruiken, dan om er vier op te sommen. Ook al geef je meer informatie door er een vierde bij te zetten, het is voor een lezer aangenamer om er drie te lezen zodat hij/zij dit gemakkelijker kan onthouden.

Heb je nog vragen of wil je graag nog meer tips over copywriting? Geef ons gerust een seintje. Wij geven je graag wat extra advies en/of zetten je op weg.

WhatsApp is een van de populairste social media platformen die wereldwijd gebruikt worden. En daar heeft de dekselse rekel Mark Zuckerberg dan ook gretig gebruik van gemaakt. Begin 2018 werd WhatsApp Business aangekondigd. Alleen zou het toen enkel geschikt zijn voor kleine en middelgrote bedrijven, maar dat is nu verleden tijd.

Met de komst van het nieuwe API is het mogelijk om klantenservice op een breder niveau mogelijk te maken. Zo kan er makkelijker gecommuniceerd worden met klanten, kunnen verzendbevestigingen sneller verstuurd worden en kunnen klanten vlotter aan afspraken worden herinnerd. Misschien ook wel wat voor jouw onderneming?

Wat ben je er mee?

Bedrijven kunnen via deze app in directe verbinding staan met hun klanten. Klanten kunnen gemakkelijker informatie verkrijgen door snel een vraag te stellen, ze kunnen op een click-to-chat button klikken die het voor hun mogelijk maakt om met een bedrijf in gesprek te gaan en ze kunnen voor kleine problemen meteen een antwoord verwachten. Handig als je over genoeg mensen beschikt om snel in te spelen op vragen.

Wat kost dat?

Maar wat zal WhatsApp Business dan gaan kosten? Voor de consument? Niets. Als bedrijf kan je echter een ‘boete’ oplopen als je niet snel genoeg antwoord. Stel, een consument stelt een vraag via WhatsApp aan je bedrijf, dan is het de bedoeling dat je bedrijf hier binnen de 24 uur op antwoordt. Krijgt de consument zijn antwoord pas na die 24 uur, dan betaal je per bericht een boete die zou variëren van vijf tot negen cent. Deze regeling zorgt er natuurlijk voor dat de consument de app gratis kan gebruiken en jij als bedrijf sneller reageert, wat voor iedereen natuurlijk een win-win is.

Niet alleen als je te laat antwoordt word je iets in rekening gebracht, ook als je te veel berichten gaat versturen en de app dit als spam gaat beschouwen. De veiligheid en de privacy van de consument zal gerespecteerd moeten worden en er mogen enkel berichten verstuurd worden als consumenten zelf hun contactgegevens met je bedrijf hebben gedeeld of de eerste stap richting een gesprek zetten.

Hoe dan ook, WhatsApp Business is een interessant social media platform voor zowel bedrijven als consumenten die sneller met elkaar in verbinding willen staan.

Meer weten ?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van WhatsApp of andere digitale mogelijkheden bekijken. Geef ons dan maar een seintje, we weten er wel raad mee!

Door de nieuwe GDPR-wetgeving ook heel wat e-mailadressen in rook zien opgaan of misschien pas begonnen met verzamelen? Hoewel e-mailadressen verzamelen om bijvoorbeeld nieuwsbrieven en promoties op maat te sturen niet gemakkelijk is, zijn er toch een heel aantal do’s-and-don’ts. Wij zetten er een 5-tal op een rijtje. Als je de adressen hebt, dan contacteer je The Cult of Content maar, wij weten er wel raad mee!

Tip 1
Stel een mooie korting of waardevol iets in het vooruitzich

Als je weet dat data key zijn, waarom zou je dan niet investeren in het geven van een korting of gratis product aan mensen die zich inschrijven voor je nieuwsbrief? Vermeld wel duidelijk dat de persoon die zich inschrijft en dus een korting of cadeautje wil, ook je nieuwsbrief zal ontvangen. Een heldere opt-in is tegenwoordig echt wel een must.

 

Tip 2
Zet je social media in om adressen te verzamelen

Zet je social media kanalen in om e-mailadressen te verzamelen. Een spraakmakende campagne kan heel wat adressen opleveren. Je kent deze adressen verzamelen op Facebook zelf, maar je kunt ze ook afleiden naar een landingspagina op maat. Communiceer de voordelen voor je (potentiële) klant en wie weet stromen de adressen wel toe.

Tip 3
Installeer een pop-up

De Amerikanen zijn er fan van, de Belgen over het algemeen net iets minder, maar een strategische pop-up kan wonderen doen. Niet onmiddellijk, niet constant, maar een pop-up op het juiste moment kan heel wat adressen opleveren. Maak de pop-up visueel aantrekkelijk, maak het aanbod sterk genoeg en zorg dat deze ook makkelijk weg te klikken is. Je wilt niemand ergeren!

 

Tip 4
Zet Adwords in

Maar niet enkel Google Adwords, ook Facebook & Instagram adds kunnen je heel wat adressen opleveren. Je kunt heel gericht je doelgroep benaderen en verzamelt zo kwalitatieve e-mailadressen. Als je weet dat e-mailcampagnes nog altijd ontzettend efficiënt zijn, waarom zou je het dan niet doen? Kies je voor Adwords, laat het dan voorafgaan door een goed zoekwoordenonderzoek. Facebook Advertising is dan weer ideaal om regionaal te targetten. 

 

Tip 5
Zorg voor goede copy en visuals

Opvallen tussen de massa? Een goede copywriter en een visual designer geven je campagnes een onderscheidende factor. Beschik je zelf over een botte pen, dan kun je altijd bij The Cult of Content terecht of een vriendelijke collega natuurlijk. Geloof ons, de investering betaalt zichzelf terug.

 

Meer tips of nood aan copy voor e-mailcampagnes?

Een campagne opzetten om meer data en adressen te verzamelen of deze campagnes qua copywriting en visuals laten uitwerken? Neem contact op met The Cult of Content, wij helpen je graag een handje.

Een nieuwe update, nieuwe mogelijkheden. Zo kun je nu via Instagram ook producten taggen in je feed en rechtstreeks verkopen. Gedaan met verwijzen naar de bio dus! Je kunt nu veel makkelijker verkopen via Instagram, maar hoe pak je dat aan? Onze tips!

 

Rechtstreeks doorklikken

 

Sinds kort kun je via een Instagram post rechtstreeks doorklikken naar de webshop. Aankopen gaat dus een stuk vlotter. Bedrijven kunnen per post vijf producten in de foto taggen. Deze tags blijven onzichtbaar totdat een gebruiker op de foto klikt. Dan krijgt hij ook de prijs van het product te zien en kan de gebruiker doorklikken voor extra productinformatie. Vervolgens word je doorgeflitst naar de webshop, makkelijk toch?

Zijn er voorwaarden aan verbonden? Ja, je moet over een zakelijk Instagram- en Facebook account beschikken. De bezoeker moet op de landingspagina aankopen kunnen doen, dus zorg voor een mobielvriendelijke website!

 

Tip 1
Zorg voor een goedgekeurd profiel

Zorg dat je een bedrijfsprofiel hebt op Instagram en koppel dit aan je goedgekeurde Facebook account. Op Facebook maak je een catalogus aan waar je de producten aan koppelt. Als je account is goedgekeurd verschijnt de functionaliteit om te winkelen automatisch op Instagram.

 

Tip 2
Tag de producten

Kies instellingen, bedrijfsinstellingen en vervolgens winkelen. Hier kan je de catalogus selecteren. Je bent nu klaar op je producten te gaan toevoegen aan je content.

 

Tip 3
Ga voor minimaal 9 posts

9 shopping-posts staat gelijk aan een extra shoptabblad in je profiel. Hier vind je een overzicht van je content waar producten in zijn opgenomen.

 

Tip 4
Meet en weet

Via de statistieken kun je de impact van deze posts meten. Voor shopping posts zijn er extra statistieken toegevoegd. Je kunt je content gaan optimaliseren en ziet onmiddellijk welke spulletjes er populair zijn.

 

Tip 5
Zorg voor goede content

Je wilt dan wel verkopen, goede, inspirationele content staat centraal. Stel het product centraal, maar dan wel op een natuurlijke manier. Zorg voor een herkenbare, uniforme stijl. Ga voor kleur en kies kleuren die bij je bedrijf passen.

 

Meer weten?

Meer weten over de mogelijkheden over de mogelijkheden? Geef ons een seintje, we leggen het plezier nog eens uit!

Net een gloednieuwe website? Geweldig, maar weet dat deze zonder content en geoptimaliseerde teksten voor het web, weinig potten gaat breken. Zonde toch, als je net een aardige duit hebt neergeteld? Al te vaak zien we de teksten of copywriting van een website, advertentie of campagne, nog stiefmoederlijk behandeld worden. Deze teksten worden vaak simpelweg vergeten, niet gebudgetteerd en vervolgens snel zelf verzonnen of erger nog: klakkeloos gekopieerd van een folder. Nochtans het kan ook anders en het goede nieuws is dat copywriting helemaal geen fortuin hoeft te kosten. Althans, bij The Cult of Content toch niet. En nee, niet alle copywriters schrijven op een oubollige manier. 

Waarom is SEO copywriting zo belangrijk?

 

Aangezien het onze business is, zou het volstrekt belachelijk zijn om copywriting en content niet belangrijk te vinden, maar er zijn ook heel wat objectieve redenen om het belang van SEO copywriting te onderbouwen: 

  • Wil je op een organische manier scoren in Google, zonder je blauw te betalen aan Google Adwords? Dan gebruik je maar beter de juiste keywords in je webteksten. Meer verkeer staat vaak gelijk aan meer verkoop. Natuurlijk kun je om Google te beïnvloeden je teksten volproppen met keywords, maar het moet natuurlijk ook nog een beetje leesbaar blijven. Daar komt een professionele copywriter in beeld. Budgetteer deze (beperkte) investering, zodat er zeker nog financiële ruimte is om dit aan te pakken.

 

  • Relevante content is belangrijk. Het is niet enkel goed voor je positie in Google, maar stelt je ook in staat te positioneren als een specialist. Je kunt waardevolle informatie delen met (potentiële) klanten en zo je plaats in de markt claimen. Met wie doe jij het liefst zaken, met een specialist of met een amateur?

 

  • Een ander belangrijk aspect dat vaak over het hoofd wordt gekeken: relevante links. Hoe meer websites naar jouw site linken, hoe belangrijker Google ze acht. Leg zelf ook gerust een aantal links naar andere websites van partners.

 

  • Aantrekkelijke copywriting zorgt voor meer conversies. Leuke teksten die je aandacht grijpen en je doen dromen, zetten sneller aan tot klikken en kopen. Aangezien we met zijn allen tegenwoordig de aandachtsspanne hebben van een goudvis, is het snel, helder en doeltreffend overbrengen van je boodschap een must. Elke kanaal heeft trouwens zijn eigen bijzonderheden, dus ook daar dien je rekening mee te houden.

 

  • Vergeet ook je foto’s niet met de juiste ALT tags te benoemen. Google kan namelijk geen foto’s interpreteren. Door je foto’s met de juiste trefwoorden te benoemen, scoort je site beter en komen ze ook in de Google images terecht. Ook op deze manier kun je verkeer naar je website genereren.

 

  • Ook onder de motorkap kun je door middel van SEO plugins je site de hoogte in schieten. Maak hier gebruik van!

 

Meer weten over SEO copywriting?

 

Wil je meer weten over SEO copywriting? Contacteer ons, we geven je graag een staaltje van ons kunnen.

Inspelen op de actualiteit? Dat is op de social media altijd een goed idee. Elke dag is er nieuws, de ene dag al wat relevanter dan de andere. Soms kun je er wat mee, soms ook niet. Wat wel vaststaat is dat er elke maand wel een aantal bijzondere (feest)dagen zijn waar je op kan inspelen.

Strijden om aandacht

De strijd om de aandacht van de consument is ontzettend zwaar. Als je inspeelt op de actualiteit, dan heb je alvast het voordeel dat je over een relevant item communiceert. Bovendien lijkt het Facebook algoritme inhakers wel te waarderen. Deze posts blijken meer engagement op te leveren dan anderen. Kun je er nog voor zorgen dat je post viraal gaat,dan ben je helemaal het mannetje/vrouwtje. Gaan mensen het ook effectief delen, dan stijgt de waarde van post natuurlijk. Beschouw het als een uitstekende branding voor je merk en weet: een beetje humor is altijd goed!

Inhaakmomenten vallen in 4 categorieën onder te verdelen:

  • Voorspelbare momenten: denk aan feestdagen, een groot sportevenement of een andere belangrijke gebeurtenis die jaarlijks/geregeld terugkeert.

 

  • Mounting moments: ook voor deze momenten is grote publieke belangstelling, alleen vallen ze moeilijker te voorspellen. Het gaat vaak om actua die uit het niets veel belangstelling genereert.

 

  • Manifest momenten: dit zijn voorspelbare momenten op een individueel persoon gericht. Een vaste Tomorrowland bezoeker, gaat elk jaar interesse hebben in het festival.

 

  • Micro-momenten: onverwachte gebeurtenissen die een individu interesseren. Deze vallen uiteraard zeer moeilijk te voorspellen.

 

Het spreekt voor zich dat het ene moment al wat makkelijker in te plannen valt in je communicatiekalender, dan het andere.

Waarom je op de actualiteit moet inspelen? Omdat ze significant meer interesse, likes en shares genereren dan andere berichten. Onvoorspelbare inhakers doen het trouwens nog beter dan voorspelbare.

Top topicals in mei

Hieronder kun je alvast enkele interessante communicatiemomenten vinden die in mei plaatsvinden: 

  • 3 mei Wereldlachdag
  • 6 mei Anti-dieetdag
  • 8 mei Dag van het Rode Kruis
  • 13 mei Eurosong finale / Moederdag
  • 21 mei Belgian Pride
  • 25 mei Hemelvaart
  • 26 mei Champions League finale
  • 28 mei 20 km van Brussel
  • 29 mei Start Roland Garros
  • 30 mei Dag van het park

 

Kun je wat inspiratie gebruiken? 

Ok, de momenten zijn nu helder, maar heb je een gebrek aan tijd, inspiratie of kennis? Reken dan maar op The Cult of Content. Aan humor geen gebrek en wij maken er ongetwijfeld wat van!

Hosting door Fraai