Blog

Content is er altijd en overal, er is geen ontkomen aan. Meer nog als bedrijf heb je het meer dan ooit nodig. Of het nu video’s, foto’s of geschreven content is, je maakt er maar beter gebruik van. We kunnen allemaal (of de meeste onder ons toch) lezen en schrijven, maar niet iedereen kan goede content produceren. Goede content boeit en zorgt voor meerwaarde! Wij geven je hieronder alvast 5 tips om de copywriting van jouw content naar een hoger niveau te tillen. .

Bepaal je stijl en tone of voice

Voor wie maak je content? Wat is het doel dat je wil bereiken? Wie gaat je content produceren en/of schrijven? Op basis van deze vragen kan je de stijl bepalen die de lezer te zien krijgt. Wil je een ouder publiek bereiken met zakelijke content? Gebruik dan bijvoorbeeld ‘u’. Wil je toch gaan voor een jonger publiek met vlotte sfeervolle content? Wees dan niet vies van het woord ‘je’ en probeer tussen je tekst door eens een Engels woord te ‘smijten’. It works! Zorg wel dat je consistent blijft, dat zorgt op termijn voor herkenbaarheid.

BUI is key

Probeer wat speelsheid in je teksten te krijgen door woorden in vet, cursief en onderlijnd te zetten. Zo worden de ogen meteen naar deze woorden getrokken en ziet iedereen wat belangrijk is in je tekst. Niet iedereen zit te wachten op jouw epistels en dan is het wel makkelijk als de belangrijkste zaken meteen opvallen.

Gebruik ritme

Door het gebruik van ritme wordt het lezen van een tekst aangenamer. Hoe? Gebruik eens een elliptische zin. Een wat? Een elliptische zin is een zin zonder onderwerp en persoonsvorm.

Ook een doorstreept woord kan voor ritme zorgen. Dit heeft de functie om toch leesbaar te zijn, zonder dat dit er eigenlijk echt zou moeten staan. Op deze manier wordt een saaiere tekst meteen wat leuker om te lezen.

Trek de aandacht

Een titel trekt hoe dan ook de aandacht. Niet alleen is de titel het eerste wat mensen lezen, het vat vaak ook het hele artikel samen. Ook witruimte onder de titel en tussen alinea’s kan de aandacht trekken. Laat daarom altijd wat witruimte zodat het aangenamer wordt het artikel te lezen. Zorg wel dat je titel min of meer de lading dekt. Je hebt er niets aan de lezer te misleiden of te laten klikken en dan ontgoocheld achter te laten.

Zo simpel als 1,2,3

Wil je graag producten, diensten of karakteristieken van je bedrijf opsommen? Werk dan met een 1-2-3tje. Het is beter om een opsomming van drie te gebruiken, dan om er vier op te sommen. Ook al geef je meer informatie door er een vierde bij te zetten, het is voor een lezer aangenamer om er drie te lezen zodat hij/zij dit gemakkelijker kan onthouden.

Heb je nog vragen of wil je graag nog meer tips over copywriting? Geef ons gerust een seintje. Wij geven je graag wat extra advies en/of zetten je op weg.

WhatsApp is een van de populairste social media platformen die wereldwijd gebruikt worden. En daar heeft de dekselse rekel Mark Zuckerberg dan ook gretig gebruik van gemaakt. Begin 2018 werd WhatsApp Business aangekondigd. Alleen zou het toen enkel geschikt zijn voor kleine en middelgrote bedrijven, maar dat is nu verleden tijd.

Met de komst van het nieuwe API is het mogelijk om klantenservice op een breder niveau mogelijk te maken. Zo kan er makkelijker gecommuniceerd worden met klanten, kunnen verzendbevestigingen sneller verstuurd worden en kunnen klanten vlotter aan afspraken worden herinnerd. Misschien ook wel wat voor jouw onderneming?

Wat ben je er mee?

Bedrijven kunnen via deze app in directe verbinding staan met hun klanten. Klanten kunnen gemakkelijker informatie verkrijgen door snel een vraag te stellen, ze kunnen op een click-to-chat button klikken die het voor hun mogelijk maakt om met een bedrijf in gesprek te gaan en ze kunnen voor kleine problemen meteen een antwoord verwachten. Handig als je over genoeg mensen beschikt om snel in te spelen op vragen.

Wat kost dat?

Maar wat zal WhatsApp Business dan gaan kosten? Voor de consument? Niets. Als bedrijf kan je echter een ‘boete’ oplopen als je niet snel genoeg antwoord. Stel, een consument stelt een vraag via WhatsApp aan je bedrijf, dan is het de bedoeling dat je bedrijf hier binnen de 24 uur op antwoordt. Krijgt de consument zijn antwoord pas na die 24 uur, dan betaal je per bericht een boete die zou variëren van vijf tot negen cent. Deze regeling zorgt er natuurlijk voor dat de consument de app gratis kan gebruiken en jij als bedrijf sneller reageert, wat voor iedereen natuurlijk een win-win is.

Niet alleen als je te laat antwoordt word je iets in rekening gebracht, ook als je te veel berichten gaat versturen en de app dit als spam gaat beschouwen. De veiligheid en de privacy van de consument zal gerespecteerd moeten worden en er mogen enkel berichten verstuurd worden als consumenten zelf hun contactgegevens met je bedrijf hebben gedeeld of de eerste stap richting een gesprek zetten.

Hoe dan ook, WhatsApp Business is een interessant social media platform voor zowel bedrijven als consumenten die sneller met elkaar in verbinding willen staan.

Meer weten ?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van WhatsApp of andere digitale mogelijkheden bekijken. Geef ons dan maar een seintje, we weten er wel raad mee!

Door de nieuwe GDPR-wetgeving ook heel wat e-mailadressen in rook zien opgaan of misschien pas begonnen met verzamelen? Hoewel e-mailadressen verzamelen om bijvoorbeeld nieuwsbrieven en promoties op maat te sturen niet gemakkelijk is, zijn er toch een heel aantal do’s-and-don’ts. Wij zetten er een 5-tal op een rijtje. Als je de adressen hebt, dan contacteer je The Cult of Content maar, wij weten er wel raad mee!

Tip 1
Stel een mooie korting of waardevol iets in het vooruitzich

Als je weet dat data key zijn, waarom zou je dan niet investeren in het geven van een korting of gratis product aan mensen die zich inschrijven voor je nieuwsbrief? Vermeld wel duidelijk dat de persoon die zich inschrijft en dus een korting of cadeautje wil, ook je nieuwsbrief zal ontvangen. Een heldere opt-in is tegenwoordig echt wel een must.

 

Tip 2
Zet je social media in om adressen te verzamelen

Zet je social media kanalen in om e-mailadressen te verzamelen. Een spraakmakende campagne kan heel wat adressen opleveren. Je kent deze adressen verzamelen op Facebook zelf, maar je kunt ze ook afleiden naar een landingspagina op maat. Communiceer de voordelen voor je (potentiële) klant en wie weet stromen de adressen wel toe.

Tip 3
Installeer een pop-up

De Amerikanen zijn er fan van, de Belgen over het algemeen net iets minder, maar een strategische pop-up kan wonderen doen. Niet onmiddellijk, niet constant, maar een pop-up op het juiste moment kan heel wat adressen opleveren. Maak de pop-up visueel aantrekkelijk, maak het aanbod sterk genoeg en zorg dat deze ook makkelijk weg te klikken is. Je wilt niemand ergeren!

 

Tip 4
Zet Adwords in

Maar niet enkel Google Adwords, ook Facebook & Instagram adds kunnen je heel wat adressen opleveren. Je kunt heel gericht je doelgroep benaderen en verzamelt zo kwalitatieve e-mailadressen. Als je weet dat e-mailcampagnes nog altijd ontzettend efficiënt zijn, waarom zou je het dan niet doen? Kies je voor Adwords, laat het dan voorafgaan door een goed zoekwoordenonderzoek. Facebook Advertising is dan weer ideaal om regionaal te targetten. 

 

Tip 5
Zorg voor goede copy en visuals

Opvallen tussen de massa? Een goede copywriter en een visual designer geven je campagnes een onderscheidende factor. Beschik je zelf over een botte pen, dan kun je altijd bij The Cult of Content terecht of een vriendelijke collega natuurlijk. Geloof ons, de investering betaalt zichzelf terug.

 

Meer tips of nood aan copy voor e-mailcampagnes?

Een campagne opzetten om meer data en adressen te verzamelen of deze campagnes qua copywriting en visuals laten uitwerken? Neem contact op met The Cult of Content, wij helpen je graag een handje.

Een nieuwe update, nieuwe mogelijkheden. Zo kun je nu via Instagram ook producten taggen in je feed en rechtstreeks verkopen. Gedaan met verwijzen naar de bio dus! Je kunt nu veel makkelijker verkopen via Instagram, maar hoe pak je dat aan? Onze tips!

 

Rechtstreeks doorklikken

 

Sinds kort kun je via een Instagram post rechtstreeks doorklikken naar de webshop. Aankopen gaat dus een stuk vlotter. Bedrijven kunnen per post vijf producten in de foto taggen. Deze tags blijven onzichtbaar totdat een gebruiker op de foto klikt. Dan krijgt hij ook de prijs van het product te zien en kan de gebruiker doorklikken voor extra productinformatie. Vervolgens word je doorgeflitst naar de webshop, makkelijk toch?

Zijn er voorwaarden aan verbonden? Ja, je moet over een zakelijk Instagram- en Facebook account beschikken. De bezoeker moet op de landingspagina aankopen kunnen doen, dus zorg voor een mobielvriendelijke website!

 

Tip 1
Zorg voor een goedgekeurd profiel

Zorg dat je een bedrijfsprofiel hebt op Instagram en koppel dit aan je goedgekeurde Facebook account. Op Facebook maak je een catalogus aan waar je de producten aan koppelt. Als je account is goedgekeurd verschijnt de functionaliteit om te winkelen automatisch op Instagram.

 

Tip 2
Tag de producten

Kies instellingen, bedrijfsinstellingen en vervolgens winkelen. Hier kan je de catalogus selecteren. Je bent nu klaar op je producten te gaan toevoegen aan je content.

 

Tip 3
Ga voor minimaal 9 posts

9 shopping-posts staat gelijk aan een extra shoptabblad in je profiel. Hier vind je een overzicht van je content waar producten in zijn opgenomen.

 

Tip 4
Meet en weet

Via de statistieken kun je de impact van deze posts meten. Voor shopping posts zijn er extra statistieken toegevoegd. Je kunt je content gaan optimaliseren en ziet onmiddellijk welke spulletjes er populair zijn.

 

Tip 5
Zorg voor goede content

Je wilt dan wel verkopen, goede, inspirationele content staat centraal. Stel het product centraal, maar dan wel op een natuurlijke manier. Zorg voor een herkenbare, uniforme stijl. Ga voor kleur en kies kleuren die bij je bedrijf passen.

 

Meer weten?

Meer weten over de mogelijkheden over de mogelijkheden? Geef ons een seintje, we leggen het plezier nog eens uit!

Net een gloednieuwe website? Geweldig, maar weet dat deze zonder content en geoptimaliseerde teksten voor het web, weinig potten gaat breken. Zonde toch, als je net een aardige duit hebt neergeteld? Al te vaak zien we de teksten of copywriting van een website, advertentie of campagne, nog stiefmoederlijk behandeld worden. Deze teksten worden vaak simpelweg vergeten, niet gebudgetteerd en vervolgens snel zelf verzonnen of erger nog: klakkeloos gekopieerd van een folder. Nochtans het kan ook anders en het goede nieuws is dat copywriting helemaal geen fortuin hoeft te kosten. Althans, bij The Cult of Content toch niet. En nee, niet alle copywriters schrijven op een oubollige manier. 

Waarom is SEO copywriting zo belangrijk?

 

Aangezien het onze business is, zou het volstrekt belachelijk zijn om copywriting en content niet belangrijk te vinden, maar er zijn ook heel wat objectieve redenen om het belang van SEO copywriting te onderbouwen: 

  • Wil je op een organische manier scoren in Google, zonder je blauw te betalen aan Google Adwords? Dan gebruik je maar beter de juiste keywords in je webteksten. Meer verkeer staat vaak gelijk aan meer verkoop. Natuurlijk kun je om Google te beïnvloeden je teksten volproppen met keywords, maar het moet natuurlijk ook nog een beetje leesbaar blijven. Daar komt een professionele copywriter in beeld. Budgetteer deze (beperkte) investering, zodat er zeker nog financiële ruimte is om dit aan te pakken.

 

  • Relevante content is belangrijk. Het is niet enkel goed voor je positie in Google, maar stelt je ook in staat te positioneren als een specialist. Je kunt waardevolle informatie delen met (potentiële) klanten en zo je plaats in de markt claimen. Met wie doe jij het liefst zaken, met een specialist of met een amateur?

 

  • Een ander belangrijk aspect dat vaak over het hoofd wordt gekeken: relevante links. Hoe meer websites naar jouw site linken, hoe belangrijker Google ze acht. Leg zelf ook gerust een aantal links naar andere websites van partners.

 

  • Aantrekkelijke copywriting zorgt voor meer conversies. Leuke teksten die je aandacht grijpen en je doen dromen, zetten sneller aan tot klikken en kopen. Aangezien we met zijn allen tegenwoordig de aandachtsspanne hebben van een goudvis, is het snel, helder en doeltreffend overbrengen van je boodschap een must. Elke kanaal heeft trouwens zijn eigen bijzonderheden, dus ook daar dien je rekening mee te houden.

 

  • Vergeet ook je foto’s niet met de juiste ALT tags te benoemen. Google kan namelijk geen foto’s interpreteren. Door je foto’s met de juiste trefwoorden te benoemen, scoort je site beter en komen ze ook in de Google images terecht. Ook op deze manier kun je verkeer naar je website genereren.

 

  • Ook onder de motorkap kun je door middel van SEO plugins je site de hoogte in schieten. Maak hier gebruik van!

 

Meer weten over SEO copywriting?

 

Wil je meer weten over SEO copywriting? Contacteer ons, we geven je graag een staaltje van ons kunnen.

Inspelen op de actualiteit? Dat is op de social media altijd een goed idee. Elke dag is er nieuws, de ene dag al wat relevanter dan de andere. Soms kun je er wat mee, soms ook niet. Wat wel vaststaat is dat er elke maand wel een aantal bijzondere (feest)dagen zijn waar je op kan inspelen.

Strijden om aandacht

De strijd om de aandacht van de consument is ontzettend zwaar. Als je inspeelt op de actualiteit, dan heb je alvast het voordeel dat je over een relevant item communiceert. Bovendien lijkt het Facebook algoritme inhakers wel te waarderen. Deze posts blijken meer engagement op te leveren dan anderen. Kun je er nog voor zorgen dat je post viraal gaat,dan ben je helemaal het mannetje/vrouwtje. Gaan mensen het ook effectief delen, dan stijgt de waarde van post natuurlijk. Beschouw het als een uitstekende branding voor je merk en weet: een beetje humor is altijd goed!

Inhaakmomenten vallen in 4 categorieën onder te verdelen:

  • Voorspelbare momenten: denk aan feestdagen, een groot sportevenement of een andere belangrijke gebeurtenis die jaarlijks/geregeld terugkeert.

 

  • Mounting moments: ook voor deze momenten is grote publieke belangstelling, alleen vallen ze moeilijker te voorspellen. Het gaat vaak om actua die uit het niets veel belangstelling genereert.

 

  • Manifest momenten: dit zijn voorspelbare momenten op een individueel persoon gericht. Een vaste Tomorrowland bezoeker, gaat elk jaar interesse hebben in het festival.

 

  • Micro-momenten: onverwachte gebeurtenissen die een individu interesseren. Deze vallen uiteraard zeer moeilijk te voorspellen.

 

Het spreekt voor zich dat het ene moment al wat makkelijker in te plannen valt in je communicatiekalender, dan het andere.

Waarom je op de actualiteit moet inspelen? Omdat ze significant meer interesse, likes en shares genereren dan andere berichten. Onvoorspelbare inhakers doen het trouwens nog beter dan voorspelbare.

Top topicals in mei

Hieronder kun je alvast enkele interessante communicatiemomenten vinden die in mei plaatsvinden: 

  • 3 mei Wereldlachdag
  • 6 mei Anti-dieetdag
  • 8 mei Dag van het Rode Kruis
  • 13 mei Eurosong finale / Moederdag
  • 21 mei Belgian Pride
  • 25 mei Hemelvaart
  • 26 mei Champions League finale
  • 28 mei 20 km van Brussel
  • 29 mei Start Roland Garros
  • 30 mei Dag van het park

 

Kun je wat inspiratie gebruiken? 

Ok, de momenten zijn nu helder, maar heb je een gebrek aan tijd, inspiratie of kennis? Reken dan maar op The Cult of Content. Aan humor geen gebrek en wij maken er ongetwijfeld wat van!

Zit je geregeld op een wit computerscherm te staren omdat je content moet produceren? Stop er maar mee! Je moet helemaal niets en als je het goed aanpakt heb je meer dan inspiratie én content genoeg. We zetten even vier gouden regels op een rijtje.

 

1. Stop met produceren omdat het moet

Je hebt opgevangen dat je minstens 3 posts per week moet lanceren, dus produceer je die. Weet echter dat dat zelden tot nooit de goede insteek is. Je gaat een hoop bagger online gooien en het is nog maar de vraag wie daarop zit te wachten. Ga voor kwaliteit en dan pas voor kwantiteit, nooit omgekeerd. Wees zuinig met nutteloze info en borstklopperij. Zorg voor content met meerwaarde. Een ludieke insteek is trouwens toegelaten, communicatie hoeft niet gortdroog te zijn. Open je ogen en sta open voor content over je bedrijf, deze ligt voor het oprapen.

 

2. Schiet niet van links naar rechts en weer terug

Die contentstrategie en dat contentplan dat je hebt uitgewerkt, heb je dat nog? Wel houd je er dan voor een groot stuk aan, anders had je je de kosten kunnen besparen. Begin tijdig met het voorbereiden van je content en ga gericht aan de slag. Net daar zit voor een groot stuk de meerwaarde van je plan. Maak er desnoods een actielijstje van dat je ergens op een duidelijk zichtbare plaats hangt. Maak ook steeds de reflex of bepaalde gebeurtenissen, artikels, events als content gebruikt kunnen/moeten worden. Er is vaak veel meer content voorhanden dan dat je zelf denkt.

 

3. Zorg voor co-creators

Alleen is maar alleen en helpende handen en extra hersenen helpen je vast en zeker bij het bedenken van content. Zorg er in elk geval voor dat iedereen intern bij het contentproject betrokken is. Het is niet omdat jij de content en kanalen coördineert, dat je ook alleen voor de input moet instaan. Zorg dat anderen duidelijk weten dat je met content bezig bent en welke rol ze daarin kunnen spelen. Iedereen is graag expert en heel wat mensen willen graag hun kennis delen. Waardevolle info en input komt heel vaak van de collega’s.

Werk je binnen een grotere organisatie, zorg dan dat je zelf weet wat er speelt. Steek je voelsprieten uit en je kunt vast heel wat content oppikken. Ook concurrenten en collega’s zijn een waardevolle bron van info, maar ga niet schaamteloos kopiëren.

 

4. Weet wat je doelgroep verwacht

Jij kunt dan wel ontzettend tevreden zijn over de content, maar is de doelgroep dat ook? Bevraag je klanten en prospects en zorg dat je weet wat hen interesseert. Anders is het lastig waardevolle content scheppen. Ga zelf in gesprek met je lezers en meet wat er veel wordt gelezen en welke stukken voor geen meter lopen. Uit cijfer, ook al ben je geen freak, kun je waardevolle informatie puren.

 

Nood aan ondersteuning?

Kun je op het vlak van contentmarketing wel wat ondersteuning gebruiken? De koffie staat klaar, we openen in een handomdraai een nieuw tekstdocument om nota te nemen en we luisteren met plezier naar je noden. Maar, je kunt het dus ook zelf!

Vriend Zuckerberg van Facebook heeft heel wat veranderingen aangekondigd. Merken en media zullen moeilijker hun boodschap bij de mensen krijgen, dat is heel kort door de bocht de conclusie. Maar hoe ga je daar nu het best mee om en hoe dien je je aanpak aan te passen op het sociale netwerk om toch nog te scoren? Er heerst best wel wat paniek, maar is dat allemaal nodig? 

Kwalitatieve content is key

Meer dan ooit focust Facebook op kwalitatieve content en het creëren van een waardevolle relatie met klanten en fans. Uiteindelijk zal de interactie van personen met de content van merken en media eraan bijdragen dat berichten een grotere zichtbaarheid krijgen in het nieuwsoverzicht. Lees: zorg voor content met interactie en val op in de massa. Live video-uitzendingen vormen hier de basis. Deze genereren volgens het platform zelf, zes keer meer interactie dan ander video’s en verdienen dus ook een plaatsje in je strategie. Trouwens, in je paginastatistieken kan je perfect zien welke content voor interactie zorgt en welke totaal niet. Deze vormen de basis om je strategie verder te bepalen. Zo weet je ook gelijk waar je je beperkte tijd in dient te investeren. 

Aan de slag met groepen

Elk bedrijf heeft tegenwoordig wel een pagina, maar de interactie vindt plaats in groepen. Je kan deze groep trouwens koppelen aan je pagina. Zo breng je mensen met dezelfde interesses samen en kun je de interactie stimuleren. Deze interactie zorgt er vervolgens voor dat je zichtbaarheid verhoogt in het nieuwsoverzicht.

Nog enkele belangrijke punten om mee rekening te houden:

  1. Berichten moeten meer dan ooit waarheidsgetrouw en verifieerbaar zijn. De strijd met ‘fake news’ wordt namelijk opgevoerd.
  2. Berichten moeten relevant zijn en de ontvanger daadwerkelijk boeien. Aanzetten tot interactie is zeker en vast een plus.

Of je al dan niet succes hebt op Facebook kun je enkel bepalen met heldere doelstellingen. Dit kunnen commerciële doelstellingen zijn, maar net zo goed HR-doelstellingen. Zonder de doelstellingen helder te definiëren kan je op geen enkele manier het succes van Facebook bepalen. Verwacht geen onmogelijke zaken, geen enkele business kan enkel en alleen op facebook draaien, misschien een uitzondering niet te na gesproken. 

Bepaal bovendien wat je belangrijk vindt. Blijf je sturen op het aantal bereikte personen of is het aantal reacties en clicks belangrijker?  Je algemene communicatie aanvullen met gerichte advertenties valt zeker aan te bevelen. Zo bereik je immers personen met een specifieke interesse of met een koopintentie. De kans op interactie is bovendien ook een stuk groter bij deze doelgroep. Knoop het in je oren. 

Meer weten?

Meer weten over de veranderingen die Facebook plant en hoe er als bedrijf mee om te gaan? Wij vertellen je er met alle plezier meer over!

We weten allemaal dat bedrijven het steeds moeilijker krijgen om zonder te betalen een publiek te bereiken op Facebook. Een uitdaging voor ons als contentmarketeers.

We moeten er geen doekjes om winden: het bereik daalt zienderogen. Terwijl onze campagnes nog bijzonder goed lopen is het organische bereik stevig teruggevallen. Ons niet zo vriendelijk mailtje naar Zuckerberg bracht weinig zoden aan de dijk. Natuurlijk proberen we daar een mouw aan te passen en oplossingen aan te reiken. Met de onderstaande tips maak je alvast heel wat meer kans om toch nog op de tijdlijn van je doelpubliek terecht te komen.

 

  1. Initieer zelf de interactie

Welke thema’s binnen je onderneming kunnen voor interactie met je doelpubliek zorgen? Denk erover na! Snel antwoorden op vragen is niet genoeg meer tegenwoordig. Over welke onderwerpen wil je een gesprek aangaan en hoe ga je deze topics naar voren schuiven? Facebook hecht meer en meer belang aan deze interactie dus je zoekt deze maar beter actief op.

 

  1. Mik op de portefeuille, het hoofd en het hart

Misschien wat kort door de bocht, maar hebben we je aandacht of niet? Heb je het over geld, besparingen of een zaakje kunnen doen, dan krijg je veel sneller aandacht. Ook een dienst die je klanten verder helpt valt zeker te overwegen. Denk daarbij aan een vragenuurtje, een hulplijn of een stappenplan.

Het hoofd bereik je door in te spelen op actuele thema’s en zaken die mensen bezighouden. Weet wat er speelt, deel je kennis over het onderwerp en leg de link met je product of dienst.

Weet wat je klanten enthousiast maakt en wat hen raakt. Maar, wees voorzichtig! Voor je het weet valt je communicatie verkeerd en krijg je commotie.

 

  1. Steek tijd in het aangaan van engagement

Zorg voor afwisseling en structuur in je berichten. Enkel en alleen zelfpromo gaat al snel vervelen. Vooruit denken is daarom een noodzaak. Een contentkalender is een must, ook al hoeft dit niet al voor een heel jaar vastgelegd te worden. Leg op voorhand de thema’s en onderwerpen vast die je wil aanraken. Krijg je volgers zover dat ze reageren dan zal Facebook je belonen met visibiliteit.

 

  1. Help je volgers verder

Maak content die minder belang heeft voor je eigen belang en meer voor het belang van de mensen die je wil bereiken. Verkopen moet geen prioriteit zijn, maar wel mensen binden. Als je mensen bindt volgt de rest wel vanzelf.

 

  1. Stimuleer onderlinge dialoog

Mensen hebben meer interesse in de mening van anderen, dan in deze van de onderneming. Mensen willen gehoord worden en ventileren, gesprekken afkappen is dus uit den boze. Luister, stimuleer en ga ermee aan de slag.

 

Meer weten

Meer weten over de mogelijkheden van Facebook of hulp nodig bij je contentstrategie? Je weet ons wel te vinden!

 

Socialselling

Waarom inzetten op LinkedIn?

Omdat social selling werkt natuurlijk. De best presterende salesprofessionals maken veelvuldig gebruik van social media! Je bouwt makkelijker relaties op en relaties doen verkopen. Bovendien verhoog je de kans dat prospects jou spontaan benaderen en aangezien ook de privacywet steeds strikter wordt, worden deze leads nog belangrijker.

Wat moet ik doen om succes te hebben op LinkedIn?

Zorg eerst en vooral dat je de basics op orde hebt.

De bedrijfspagina is op orde

Een LinkedIn company page is onmisbaar. Het is gratis en vormt hét visitekaartje van jouw bedrijf. Zorg ervoor dat:

  • Het helder is wat je bedrijf doet, welke oplossingen je biedt, wat je uniek maakt en dat je contactgegevens aanwezig zijn.
  • Plaats een relevante en aantrekkelijke achtergrondafbeelding op je pagina
  • Zorg dat je medewerkers je bedrijf ook op hun LinkedIn profiel vermelden en aangeven dat ze er werken. Je geeft er je bedrijf een persoonlijk gezicht mee en prospects kunnen makkelijker met je in contact komen.
  • Uiteraard volgen bij voorkeur al je medewerkers je company page.
  • Deel regelmatig content met meerwaarde (hier kunnen we bij helpen :-))

 

Maak het makkelijk

Om je medewerkers te activeren moet je ze het makkelijk maken. Hoe?

  • Zorg voor een aantal achtegrondtemplates, zo dragen ze een uniforme uitstraling uit en hebben ze gelijk een header boven hun profiel.
  • Een uniforme bedrijfsomschrijving bij elke medewerker komt goed over.
  • Een bedrijfsfilmpje kan natuurlijk door iedereen op zijn/haar LinkedIn profiel gedeeld worden.

 

Laat LinkedIn aansluiten op je sales- en marketingactiviteiten

Ben je op andere kanalen bezig met een marketing- of reclamecampagne, zorg dat dat je LinkedIn-profiel en de content die erop verschijnt hierbij aansluit. Dit maakt het veel aannemelijker dat prospects je InMail verzoek zullen accepteren. Relevante content wordt bovendien gedeeld, waardoor je bedrijf weer in the picture komt te staan.

Meer weten?

Meer weten over de mogelijkheden van LinkedIn voor je contentstrategie? Geef ons een seintje, we vertellen je er graag meer over.

Hosting door Fraai