De meerwaarde van Google Adwords

Google Adwords

Je zaak, onderneming of dienstverlening in de kijker zetten op Google? Zorgen dat je snel gevonden wordt? Google Adwords kunnen je business stevig boosten, als je het goed aanpakt toch … Gratis scoren in Google is niet evident, maar met een goede SEA-campagne hoeft het je geen fortuin te kosten om gevonden te worden. Wij zetten even de meerwaarde van Google Adwords in de verf.

1. Bezoekers die op zoek zijn naar jou

Door gebruik te maken van de juiste zoekwoorden, combinaties en andere uit te sluiten, kun je heel gericht bezoekers aantrekken. Bezoekers die via Adwords op je site komen zijn dus vaak heel gericht op zoek naar jouw dienstverlening, aanbod of producten. Logischerwijs is de kans dus ook groter dat ze effectief tot actie overgaan op je website, zeker als je met landingspagina’s en call to actions werkt.

2. Regionaal adverteren

Met Google Adwords kun je ook heel regionaal werken. Je bakent heel makkelijk een geografisch gebied af.

3. Sneller resultaat dan met SEO

Op een organische manier bovenaan Google prijken is de ultieme doelstelling, maar is vaak een utopie. Met Google Adwords bereik je op korte termijn resultaat. Afhankelijk van je budget wordt je vaker gezien, waardoor je je kans op succes stevig verhoogd.

4. Perfect meetbaar

De resultaten van Google Adwords zijn perfect meetbaar. Je kunt precies zien hoeveel bezoekers via Adwords je site bezoeken en of ze vervolgens actie ondernemen. Al snel merk je of bepaalde advertenties en zoekwoorden conversies opleveren, waardoor je gericht kunt investeren.

De meest gestelde vragen over Adwords en SEA?

Welke vragen we bij The Cult of Content het meeste krijgen over zoekmachine marketing? Wel, overduidelijk de onderstaande 2.

Wat kost Google Adwords ons?

Op deze vraag kunnen we simpelweg niet antwoorden. Je moet Google Adwords en SEA bekijken als een inverstering. Een investering moet rendement opleveren, maar dit kun je meten bij Google Adwords. Testen en monitoren is de boodschap. Het is altijd verstandig om te starten met een beperkt budget. In winstgevende campagnes kun je vervolgens bijkomend investeren, terwijl je minder succesvolle campagnes uitschakelt. Er is geen maximum, zolang je campagnes rendement opleveren en je het werk aankan, loont de investering. We hebben klanten die € 50 per maand uitgeven en daarmee het werk binnenhalen dat ze willen, terwijl we ook klanten hebben die € 1.000 per maand uitgeven, daar 40 offertes door kunnen opmaken en zo super succesvol zijn.

Ik heb een website, wat brengen Adwords me bij?

Een website hebben is het begin, maar daarmee word je nog niet gevonden. Enkel mensen die je al kennen tikken rechtstreeks je URL in, anderen gaan naar je op zoek in Google. Sta je niet op de eerste of tweede pagina van Google, dan besta je vaak simpelweg niet. Met Google Adwords kom je afhankelijk van je budget en de concurrentie geregeld op de eerste pagina te staan. Vaak is dit de snelste manier om gevonden te worden en business te genereren.

Meer weten?

Zit je met andere vragen over SEA? Neem gerust contact met ons op, dan bekijken we de mogelijkheden.

    Write a comment

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.